Вівторок-26.05.2020.
Тема:Повторення.Просте ускладнене речення.
Пригадайте
Повторіть вивчене.
Понеділок-25.05.2020.
Тема:Повторення.Мовні аспекти вивчення речення.
Пригадайте вивчене.
Записати 4 речення.Зробити синтаксичний розбір одного з них(надіслати у Classroom).
Вівторок-19.05.2020.
Тема:Контрольний диктант.
Підготуйте усе необхідне для написання диктанту.
Перегляньте відео та напишіть диктант (будь ласка, пишіть акуратно та розбірливо).
Контрольний диктант надсилати у Classroom.
Понеділок-18.05.2020.
Тема: Контрольний вибірковий переказ тексту наукового стилю.
Прослухайте відеопереказ.Написати план.
Зверніть увагу,переказ ВИБІРКОВИЙ!
Написати переказ.Виконану роботу надсилати у Classroom.
Вівторок-12.05.2020.
Тема:Контрольна робота.
Текст.
Виконайте тест за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=100448
Вказуйте своє прізвище та ім`я.Час виконання обмежений до 40 хв.
Вівторок-05.05.2020
Тема:Підготовка до контрольної роботи.
Пригадайте все про текст
Повторити усе про текст з попередніх уроків і цього уроку.Підготуватися до контрольної роботи.
Понеділок-04.05.2020
Тема: Конспект як різновид стислого переказу.
Зробити конспект даної теми.
Додаткове заняття з укр. мови
Опрацювати диктант№23 за посібником- Збірник диктантів О. Авраменка
Вівторок-28.04.2020
Тема:Тези прочитаних статей.
Перегляньте відеопояснення.
Рубрика «Запам’ятаймо».
Тези — це коротко, точно, послідовно сформульовані ідеї, думки, положення доповіді, повідомлення, статті тощо. Тези складають основу тексту.
Формулювання кожної тези починається з нового рядка, кожна теза має самостійну думку, висловлену в одному або кількох реченнях. Тези суттєво відрізняються від плану, оскільки виділяють кожну думку, підтверджуються фактами і прикладами. Вони використовуються для запам’ятовування певної інформації. Здебільшого мають форму речень на зразок: Реформи шкільної освіти. Ігрова форма уроку. Підручник як художній твір. Можливості вибору домашнього завдання.
Колективна робота з пам’яткою і таблицею.
ПАМ’ЯТКА
«Як підготувати тези прочитаного»
- Прочитати весь текст (якщо він невеликий) або розділ (якщо твір великий за обсягом).
- Продумати зміст тексту, знайти й прослідкувати основні положення, висунуті автором.
- Формулювати думки чітко й коротко, але самобутність форми повинна зберігатися, незважаючи на деяку уривчастість викладу.
- Кожне положення повинно містити в собі лише одну думку.
- Записуючи тезу, потрібно нумерувати кожну, пропускати рядок між ними.
- У кожній тезі потрібно виділяти головне слово й помічати логічний наголос.
- Якщо твір великий, то в кінці кожної тези вказують номер сторінки тексту, якщо невеликий — джерело викладу.
- Викладати основні авторські думки у вигляді послідовних пунктів.
Види тез
|
Що означають
|
Цитатні
|
відбір авторських тез із тексту
|
Вільні
|
основні положення тексту формулюють своїми словами
|
Змішані
|
цитати й вільний виклад авторської думки чергуються
|
Прості
|
подають основну думку частини у вигляді ствердження чи заперечення будь-чого
|
Складні
|
окрім ствердження якоїсь думки, містять ще її доведення
|
Музика в серці кожної людини
Із незапам’ятних часів людину постійно оточували звуки. Не було ще ніякої музики, але існував спів птахів, шелест листя, дзюрчання струмків. Звуки інформували людину про довкілля. Високий вереск був сигналом тривоги, а свист вітру, шум дощу мали на неї заспокійливий вплив.
Музика — феноменальне явище. її взаємодія з людиною надзвичайна. Мелодійні звуки творять чудо - у людині прокидається й перетворюється душа, змінюється стан, настрій. Музика панує над нашими емоціями, а емоції перемагають навіть фізичний біль.
Музика активізує розумові здібності, працездатність та зосередженість, здатна розвивати та підвищувати інтелект людини.
Стародавні мудреці стверджували, що музика. її перші звуки народились одночасно зі створенням світу. Ще на зорі цивілізації був помічений цілющий вплив музики на організм людини. Під дією чарівних звуків музики відбувалось покращення самопочуття та настрою, зменшення болісних відчуттів, страху, повернення людині бадьорості, енергії.
Отримавши в Єгипті музичні знання, Піфагор заснував в Італії науку про гармонію сфер, затвердив музику як точну науку. Аристотель також стверджував, що музика здійснює вплив на етичне формування людини. Авіценна вважав музику «нелікарським» способом лікування поряд із дієтою, сміхом та запахом.
Музика здатна допомагати молодим людям зрозуміти красу природи, довершеність поезії, живопису, театру, історії свого народу, виступаючи специфічним генератором цілісного ставлення до світу, оскільки справжні естетичні враження, насолоду від зустрічі з мистецтвом дістає лише той, хто вміє уважно слухати, переживати, розмірковувати над почуттями.
Як довели вчені-психологи, систематичне заняття музикою у віці від 5 до 15 років дозволяє значно підняти інтелектуальний потенціал людини, краще розвинути пам’ять, аналітичні здібності, орієнтацію, впливає на позитивну корекцію нервової системи. Західні вчені, провівши багато дослідів і експериментів, прийшли до такої думки: деякі мелодії дійсно наділені сильним терапевтичним ефектом. Духовна релігійна музика відновлює душевну рівновагу, дарує відчуття спокою. Якщо порівнювати музику з ліками, то релігійна музика — анальгетик у світі звуків, тобто вона полегшує біль. Виконання веселих пісень допомагає при серцевих недугах, сприяє довголіттю. Але найбільший ефект
на людину здійснюються мелодії Моцарта. Цей музичний феномен, до кінця ще не пояснений, так і назвали — «ефект Моцарта». Медики встановили, що струнні інструменти найбільш ефективні при хворобах серця. Кларнет покращує роботу кровоносних судин, флейта позитивно впливає на легені і бронхи, а труба ефективна при радикуліті й невриті.
Музика, як, мабуть, ніяке інше мистецтво, може впливати на настрій, створювати його. Всі музичні твори можна умовно розділити на такі, що активізують, тонізують, розслаблюють і заспокоюють.
Музика звучить у середині кожної людини. Все у всесвіті виткане зі звуків музики.
Людина будь-яку музику слухає серцем (За Т. Гавриловою; 388 сл).
Завдання.
— Складіть тези (змішані) статті Т. Гаврнлової «Музика в серці кожної людини». Скористайтеся опрацьованою пам’яткою.Надіслати у Classroom.
Понеділок-27.04.2020
Тема: Види та засоби міжфразового зв`язку.
Перегляньте відеопояснення
Письмове завдання на оцінку.Кидати у Classroom.
Творчий диктант Прочитати текст. Дібрати до нього заголовок, який виражав би тему висловлювання. Переписати, визначаючи межі речень і розставляючи потрібні розділові знаки. Рослини і тварини були предметом пильної уваги наших предків адже свою залежність від них люди відчували на кожному кроці предки гадали ніби природа живе за тими самими законами споріднення що й вони і немов між ними та природою існують особливі зв’язки більше того люди вважали навіть що рослини й тварини є тими далекими предками від яких бере початок їхній рід іменами котрих вони себе називали роди та племена що займалися рибальством мали за священних риб морських тварин мисливці обирали кенгуру ведмедя у збирачів коріння ягід горіхів священними були корисні їм рослини (З часопису). Виписати мовні засоби зв`язку. Знайти приклади паралельного й ланцюжкового видів зв’язку речень у тексті
Вівторок-14.04.2020
Тема: Стилі мовлення( повторення)
Виконайте самостійну роботу на оцінку-посилання-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=752454(вказуйте своє прізвище та ім`я)
Перегляньте відеопояснення
У робочому зошиті підібрати уривки текстів різних стилів.
Понеділок-13.04.2020
Тема:Мікротема і абзац.
Виконайте вправи341(усно),342(письмово)
Додаткове заняття з української мови
Опрацюйте диктант№10(збірник диктантів О. Авраменко)
Напишіть тему, основну думку,кількість мікротем, складіть план)
Вівторок-07.04.2020
Тема:Текст.Робота з текстом.
Прочитати текст
Коли кашлі – букашлі не минають швидко.
А вже весна – з дахів вода капле. Але хто думає, що о цій порі кашлі-букашлі швидко минають, той помиляється. Прогятом зими організм ослаб і не має достатньої сили швидко здолати недугу. Тому часто вона переходить у хронічну. Як тільки відчули нездужання, ломоту в суглобах – а це перші ознаки грипу, бронхіту, – негайно попартеся над картоплею. Ваші матусі знають, як це зробити. Але до картоплі додайте жменю ячменю, вівса або жита. Коли мама зніме казанець з вогню, хай сипне туди й трохи перетертих листків м’яти. Накривайтеся ковдрою і дихайте на повні груди.
По інгаляції (так називається ця процедура) слід випити напар первоцвіту весняного або медунки: одна столова ложка на дві склянки окропу. Пити по півсклянки через годину. Або напар подорожника: чотири столові ложки подрібненої рослини на півтора літри окропу. Кип’ятити на малому вогні 5-7 хвилин, настояти годину. Пити теплим п’ять разів на день по півсклянки.
Коли вже трохи прохололи під ковдрою, одягніть чисту білизну і розітріть груди сукниною, щоб аж шкіра горіла, увітріть у груди козячий, овечий або свинячий жир навпіл з медом та перетертою на порошок живицею. І утепліть їх кролячим смушком.
Бронхіт «боїться» і чорної редьки. У ній треба зробити виємку, покласти в неї три ложки меду, накрити зрізом і поставити в тепле місце на ніч. Наступного дня пийте тричі по ложці – хрипучий «змій» утече.
А запорожці при затяжних кашлях з ложки меду і ложки соснової живиці робили горошини. Висушували їх і клали під язик при кашлі.
Треба запобігати поширенню грипу. Не можна вітатись за руку з хворим. Не пийте із спільної чашки. Частіше мийте руки з милом. Остерігайтесь грипу!
На оцінку письмово виконайте завдання-у Classroom(у робочому зошиті напишіть тему, основну думку,складіть план,випишіть ключові речення з тексту).
Понеділок-06.04.2020
Тема: Текст
Перегляньте відео
Письмово написати один із диктантів О.Авраменка.Скласти план.
Вівторок-31.03.2020
Тема:Контрольна робота
Контрольну потрібно виконати до 14:00 год. 31березня
Контрольну проходимо у Classroom
Понеділок-30.03.2020
Тема: Використання складних речень з різними видами зв`язку
Дорогі діти, ми знову повертаємось до навчання,тому бажаю Вам терпіння і успіхів!
Хто з Вас ще не зареєструвався у Classroom для здачі письмових робіт та їх оцінювання, то прошу це зробити.КОД-qtsjwym (зареєструвались-11учнів)
Повторимо вивчене
На вибір зробити синтаксичний розбір речення
З`єднайте речення зі схемами
Виконайте на оцінку завдання у Classroom!!! Після перевірки ви отримаєте оцінку.
Понеділок-16.03.2020
Тема:Складні речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язком
Опрацювати ₴29,ст.179-183
Виконати письмово вправи 321, 323,327
Опрацювати Диктант 26 "Українська ніч"(Збірник диктантів О.Авраменка)
Вівторок-17.03.2020
Тема:Складні речення з різними видами зв'язку
Виконати письмово вправи 328,330
Немає коментарів:
Дописати коментар