укр літ 9кл

Четвер-28.05.2020.

Тема:Урок-узагальнення.

Список літератури на літо.

Влітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках літератури.

для 10 класу
  • Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я»
  • Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні»
  • Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля»
  • Іван Франко. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», «Мойсей», «Сойчине крило»
  • Михайло Коцюбинський. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
  • Ольга Кобилянська. «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
  • Василь Стефаник. «Камінний хрест»
  • Володимир Винниченко. «Момент»
  • Леся Українка. «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»
  • Микола Вороний. «Блакитна Панна», «Інфанта»
  • Олександр Олесь. «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в казку»

Понеділок-26.05.2020.

Тема:Література рідного краю.Ю. Винничук "Легенди Львова"



Робота над змістом легенди «Скарби Високого Замку»

 Читання легенди учнями
СКАРБИ ВИСОКОГО ЗАМКУ
Це було тоді, коли ще Замок стояв, але ніхто вже в ньому не жив. Запустіння і сутінки запанували тут.
Одна бідна жінка пішла якось із сином збирати лікарські трави на Високому Замку. Гора геть уся колись була вкрита лісом і різного там зілля ряхтіло видимо-невидимо.
Так ото й забрели вони до самих замкових руїн. А то було якраз 10 травня, день Симона Зилота, коли скарби до сонця очищаються.
Почула жінка важкий скрегіт, глянула, – аж тут старезна зіржавіла брама розчахнулася. А там у дворі повно золота.
Жінка так і остовпіла. Раптом голос пролунав у верховіттях:
– Бери, поки час! За мить буде пізно!
Жінка разом з малим кинулася у двір. Нагребла вона золота в поділ і мерщій назад. Та щойно вибігла, помітила, що хлопчика забула. Озирнулася і побачила, що він грається з дорогоцінними камінчиками. Жінка метнулась назад, але брама тим часом зачинилася і скільки вона не гупала в неї, скільки не ридала і не благала, так і не відчинилася.
Повернулася вона додому, висипала золото в скриню та так і не торкнулася його впродовж цілого року, побиваючись за сином своїм. Ледве діждалася знову того самого дня і подалася на Високий Замок.
Стала вона перед брамою і чекала, щоб ускочити у двір та хоч мертвого свого синочка забрати і поховати по-людськи. І ось, коли сонце зіп’ялося на сам верх, брама заскреготіла і розчахнулася.
Жінка глянула й не повірила очам своїм. На купі золота і самоцвітів сидів її хлопчик і весело сміявся до неї. Нічого йому не бракувало, навпаки за рік він підріс, а худі колись щоки зарожевіли пампулями. Схопила вона його в оберемок і хода назад. І якраз вчасно, бо брама знову зачинилася і Замок став таким самим похмурим, як і досі був.
– Що ж ти їв? – спитала жінка в малого, обмацуючи його та повертаючи на всі боки.
– А мене біла пані годувала. Вона забрала мене в палац і я там грався з такими самими дітьми, тільки що вбрані вони були якось по-чудному. І корони мали на головах. Там у палаці я й жив, а сьогодні біла пані взяла мене за руку і на подвір’я запровадила, щоб я маму чекав.
 Бесіда за питаннями
  • Які враження справила на вас легенда?
  • Як ви вважаєте, у якому столітті відбуваються у ній дії?
  • Чи відомо вам, хто такий Симон Зилот?
Симон Зилот – один з 12 апостолів Ісуса Христа. День пам’яті Симона Зилота східні церкви відзначають 10 травня, цей день називають ще «Симонове зело», адже існують вірування, що Зилот дає цілющу траву, і що він порядкує рослинами. У цей день люди ходять по лісах, збираючи лікарські рослини. А ще є думка, що саме на цей день можна побачити заховані скарби.


Четвер-21.05.2020.

Тема:Розвиток мовлення.Художні засоби (повторення).

Перегляньте відео


Виписати визначення художніх засобів в зошит.

Вівторок-19.05.2020.

Тема:Контрольна робота.

П. Куліш "Чорна рада" ,Марко Вовчок " Інститутка".

Виконайте тест за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1601142

Вписуйте своє прізвище та ім`я.


Вівторок-12.05.2020. - Четвер-14.05.2020

Тема:Марко Вовчок "Інститутка".Образи персонажів.

Виконайте самостійну роботу за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=243747

Перегляньте відео




Опрацювати образи твору.Порівняльна характеристика Устини і панночки.

Порівняльну характеристику скидати у Classroom.


Четвер-07.05.2020

Тема:Марко Вовчок "Інститутка".Зміст твору, його сюжет, жанр.Т. л.реалізм.

Прочитайте твір або прослухайте аудіокнигу








Прочитати повість або прослухати в аудіозаписі, підготуватись до с. р. по змісту твору.

Вівторок-05.05.2020

Тема: Марко Вовчок.Життя та творчість Марії Вілінської.

Перегляньте відео






Опрацювати біографію Марка Вовчка,підготуватись до с.р. по біографії.

Четвер-30.04.2020

Тема: Розвиток мовлення.Порівняльна характеристика Івана Брюховецького та Якима Сомка.

Виконайте самостійну роботу за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=424398( можна пройти лише один раз)

Напишіть письмово порівняльну характеристику.Кидати у Classroom.


Вівторок-28.04.2020

Тема:« Чорна рада» . Непросте життя й романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності,працьовитості,лицарства,шляхетності,вірності почуттю й обов’язку.





Характеристика одного з образів(на вибір).Кидати у Classroom. Підготуватись до с. р. по змісту твору.

Четвер-23.04.2020

Тема: П.Куліш "Чорна рада".

Виконайте с/р по Кулішу

(вписуйте своє прізвище та ім`я). Тест можна пройти лише один раз.


Короткий переказ повісті.





Прочитати роман "Чорна рада"
Можна переглянути фільм (посилання-https://www.youtube.com/watch?v=7G5IWmNboFM)

Четвер-16.04.2020

Тема:Пантелеймон Куліш


Перегляньте відео про Куліша



Добре опрацювати біографію П. Куліша(підготуватись до самостійної роботи по Кулішу).



Вівторок-14.04.2020

Тема: Контрольна робота

Життя і творчість Т.Г.Шевченка

Посилання-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=119267 (вказуйте своє прізвище та ім`я)


Четвер-09.04.2020

Тема:Світова велич Т.Г. Шевченка



НА оцінку підготувати проєкт    (завдання і теми у Classroom)


Вівторок-07.04.2020

Тема:Біблія в житті Т.Г. Шевченка."Ісая.Глава 35"

Цікаво знати!
Дослідники творчості Шевченка зробили підрахунки: в його поезіях слова Україна і український вжито 269 разів. Але слова Бог, Божий, Господь, Господній, Ісус, Христос та Христів - 1281 раз!

Цикл „Давидові псалми” (1845)
„Можна розгорнути Біблію і в розділі “Псалми” знайти такі мотиви: в жорстокому світі співець псалмів покладається на поміч Божу. Але час від часу вриваються в його спів грішні мотиви смутку й відчаю, що переходить у докори (“Ти нас нашим сусідам віддав на зневагу”) і навіть ідуть далі: “Прокинься ж, - для чого Ти, Господи спиш!” (Псалом 43). “Коли опочити ляжеш, Боже утомлений”, - це одна з Шевченкових варіацій на цю тему”.
Євген Сверстюк
Слово „псалом” з грецької перекладається як „пісня”. Псалми - це пісні релігійного змісту, зібрані в Псалтирі (одній із книг Біблії). За легендою, їхнім автором був цар Давид. В українській традиції саме псалми стали джерелом „духовних віршів”. Псалми переспівувалися в авторській поезії доби Бароко, широко використовувалися в літературі XVII ст. У новій українській літературі першим до переспівів цього джерела звернувся Т. Шевченко, адже пафос псалмів відповідав стилістичним шуканням поета, зокрема, для нього мала вагу наявність у них викривальних і волелюбних мотивів








Зробити аналіз вірша за критикою

Четвер-02.04.2020

Тема:Лірика Т.Шевченка арешту,заслання та після заслання."Доля"

Перевір себе    Клацни на посилання:     https://learningapps.org/9858950












Перегляньте відео



Автобіографічність у цих рядках незаперечна, але, зверніть увагу, Т. Шевченко в одному реченні говорить і від імені ліричного героя (у першій особі — «мене взяла»), і від себе (у третій особі — «і в школу хлопця одвела»). Можна сказати, що ліричний герой Т. Шевченка є його автопортретом.

Вірші «Доля», «Муза», «Слава» належать до медитативної лірики, адже в них поет (ліричний герой) роздумує над проблемами життя й смерті, побаченим, прожитим, над змістом свого існування.

         Вивчити вірш напам`ять.У Classroom виконай завдання на оцінку.

Вівторок-31.03.2020

Тема:Поведінка, вчинки героїнь поем "Катерина" та "Наймичка" Т.Г. Шевченка

Опрацюйте слайда






Для оцінювання зробіть у Classroom завдання

Вівторок-17.03.2020

Тема:Тарас Шевченко "Катерина"


Автор – Тарас Шевченко 
Рік написання – 1838 
Жанр – соціально-побутова поема
 Літературний рід: ліро-епос. 
Тема “Катерина”: доля жінки-матері у тогочасному суспільстві.
 Ідея “Катерина”: гнівний осуд панської розбещеності, співчуття жінці-матері, захист знедолених. Ідея вільного кохання.
 Образи поеми “Катерина”: Катерина — образ України. Іван — образ байстрюка. Офіцер — негідник (в кульмінації).
 Композиція: 5 розділів: звернення до дівчат-селянок; народження нешлюбного сина; прощання з батьками; поневіряння Катерини на чужині; зустріч із спокусником-офіцером і смерть Катерини Сюжет “Катерина” 
Експозиція: пролог-звернення поета, в якому він застерігає дівчат не кохатися із москалями; кохання і розлучення Катерини з офіцером. 
Зав’язка: Катерина за наказом батьків іде з рідної домівки
. Кульмінація: героїня зустрічається з москалем; вона накладає на себе руки.
 Розв’язка: епілог — доля Івася-байстря, його випадкова зустріч з «батьком». Проблематика “Катерина” любов і страждання; батьки і діти; моральні закони тогочасного суспільства, їх порушення; честь і безвідповідальність; крах ілюзій

Зробити характеристику  Катерини (письмово)

Четвер-19.03.2020

Тема:Тарас Шевченко "Наймичка"



Порівняльна характеристика Ганни та Катерини

ЗІграйте в КАХУТ-

Немає коментарів:

Дописати коментар

                            КРОССЕНС В.Дрозд "Білий кінь Шептало" Посилання- http://linoit.com/users/zyver/canvases/8%20%D...