Четвер-28.05.2020.
Тема:Урок-узагальнення.
Список літератури на літо.
Влітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках літератури.
для 10 класу
-
Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я»
-
Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні»
-
Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля»
-
Іван Франко. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», «Мойсей», «Сойчине крило»
-
Михайло Коцюбинський. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
-
Ольга Кобилянська. «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
-
Василь Стефаник. «Камінний хрест»
-
Володимир Винниченко. «Момент»
-
Леся Українка. «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»
-
Микола Вороний. «Блакитна Панна», «Інфанта»
-
Олександр Олесь. «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в казку»
-
Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я»
Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні»
Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля»
Іван Франко. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», «Мойсей», «Сойчине крило»
Михайло Коцюбинський. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
Ольга Кобилянська. «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
Василь Стефаник. «Камінний хрест»
Володимир Винниченко. «Момент»
Леся Українка. «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»
Микола Вороний. «Блакитна Панна», «Інфанта»
Олександр Олесь. «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в казку»
Понеділок-26.05.2020.
Тема:Література рідного краю.Ю. Винничук "Легенди Львова"
Робота над змістом легенди «Скарби Високого Замку»
Читання легенди учнями
СКАРБИ ВИСОКОГО ЗАМКУ
Це було тоді, коли ще Замок стояв, але ніхто вже в ньому не жив. Запустіння і сутінки запанували тут.
Одна бідна жінка пішла якось із сином збирати лікарські трави на Високому Замку. Гора геть уся колись була вкрита лісом і різного там зілля ряхтіло видимо-невидимо.
Так ото й забрели вони до самих замкових руїн. А то було якраз 10 травня, день Симона Зилота, коли скарби до сонця очищаються.
Почула жінка важкий скрегіт, глянула, – аж тут старезна зіржавіла брама розчахнулася. А там у дворі повно золота.
Жінка так і остовпіла. Раптом голос пролунав у верховіттях:
– Бери, поки час! За мить буде пізно!
Жінка разом з малим кинулася у двір. Нагребла вона золота в поділ і мерщій назад. Та щойно вибігла, помітила, що хлопчика забула. Озирнулася і побачила, що він грається з дорогоцінними камінчиками. Жінка метнулась назад, але брама тим часом зачинилася і скільки вона не гупала в неї, скільки не ридала і не благала, так і не відчинилася.
Повернулася вона додому, висипала золото в скриню та так і не торкнулася його впродовж цілого року, побиваючись за сином своїм. Ледве діждалася знову того самого дня і подалася на Високий Замок.
Стала вона перед брамою і чекала, щоб ускочити у двір та хоч мертвого свого синочка забрати і поховати по-людськи. І ось, коли сонце зіп’ялося на сам верх, брама заскреготіла і розчахнулася.
Жінка глянула й не повірила очам своїм. На купі золота і самоцвітів сидів її хлопчик і весело сміявся до неї. Нічого йому не бракувало, навпаки за рік він підріс, а худі колись щоки зарожевіли пампулями. Схопила вона його в оберемок і хода назад. І якраз вчасно, бо брама знову зачинилася і Замок став таким самим похмурим, як і досі був.
– Що ж ти їв? – спитала жінка в малого, обмацуючи його та повертаючи на всі боки.
– А мене біла пані годувала. Вона забрала мене в палац і я там грався з такими самими дітьми, тільки що вбрані вони були якось по-чудному. І корони мали на головах. Там у палаці я й жив, а сьогодні біла пані взяла мене за руку і на подвір’я запровадила, щоб я маму чекав.
Бесіда за питаннями
- Які враження справила на вас легенда?
- Як ви вважаєте, у якому столітті відбуваються у ній дії?
- Чи відомо вам, хто такий Симон Зилот?
Симон Зилот – один з 12 апостолів Ісуса Христа. День пам’яті Симона Зилота східні церкви відзначають 10 травня, цей день називають ще «Симонове зело», адже існують вірування, що Зилот дає цілющу траву, і що він порядкує рослинами. У цей день люди ходять по лісах, збираючи лікарські рослини. А ще є думка, що саме на цей день можна побачити заховані скарби.
Четвер-21.05.2020.
Тема:Розвиток мовлення.Художні засоби (повторення).
Перегляньте відео
Виписати визначення художніх засобів в зошит.
Вівторок-19.05.2020.
Тема:Контрольна робота.
П. Куліш "Чорна рада" ,Марко Вовчок " Інститутка".
Виконайте тест за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1601142
Вписуйте своє прізвище та ім`я.
Вівторок-12.05.2020. - Четвер-14.05.2020
Тема:Марко Вовчок "Інститутка".Образи персонажів.
Виконайте самостійну роботу за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=243747
Перегляньте відео
Опрацювати образи твору.Порівняльна характеристика Устини і панночки.
Порівняльну характеристику скидати у Classroom.
Четвер-07.05.2020
Тема:Марко Вовчок "Інститутка".Зміст твору, його сюжет, жанр.Т. л.реалізм.
Прочитайте твір або прослухайте аудіокнигу
Прочитати повість або прослухати в аудіозаписі, підготуватись до с. р. по змісту твору.
Вівторок-05.05.2020
Тема: Марко Вовчок.Життя та творчість Марії Вілінської.
Перегляньте відео
Опрацювати біографію Марка Вовчка,підготуватись до с.р. по біографії.
Четвер-30.04.2020
Тема: Розвиток мовлення.Порівняльна характеристика Івана Брюховецького та Якима Сомка.
Виконайте самостійну роботу за посиланням-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=424398( можна пройти лише один раз)
Напишіть письмово порівняльну характеристику.Кидати у Classroom.
Вівторок-28.04.2020
Тема:« Чорна рада» . Непросте життя й романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності,працьовитості,лицарства,шляхетності,вірності почуттю й обов’язку.
Характеристика одного з образів(на вибір).Кидати у Classroom. Підготуватись до с. р. по змісту твору.
Четвер-23.04.2020
Тема: П.Куліш "Чорна рада".
Виконайте с/р по Кулішу
(вписуйте своє прізвище та ім`я). Тест можна пройти лише один раз.
Короткий переказ повісті.
Прочитати роман "Чорна рада"
Можна переглянути фільм (посилання-https://www.youtube.com/watch?v=7G5IWmNboFM)
Четвер-16.04.2020
Тема:Пантелеймон Куліш
Перегляньте відео про Куліша
Добре опрацювати біографію П. Куліша(підготуватись до самостійної роботи по Кулішу).
Вівторок-14.04.2020
Тема: Контрольна робота
Життя і творчість Т.Г.Шевченка
Посилання-https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=119267 (вказуйте своє прізвище та ім`я)
Четвер-09.04.2020
Тема:Світова велич Т.Г. Шевченка
НА оцінку підготувати проєкт (завдання і теми у Classroom)
Вівторок-07.04.2020
Тема:Біблія в житті Т.Г. Шевченка."Ісая.Глава 35"
Цікаво знати!
Дослідники творчості Шевченка зробили підрахунки: в його поезіях слова Україна і український вжито 269 разів. Але слова Бог, Божий, Господь, Господній, Ісус, Христос та Христів - 1281 раз!
Цикл „Давидові псалми” (1845)
„Можна розгорнути Біблію і в розділі “Псалми” знайти такі мотиви: в жорстокому світі співець псалмів покладається на поміч Божу. Але час від часу вриваються в його спів грішні мотиви смутку й відчаю, що переходить у докори (“Ти нас нашим сусідам віддав на зневагу”) і навіть ідуть далі: “Прокинься ж, - для чого Ти, Господи спиш!” (Псалом 43). “Коли опочити ляжеш, Боже утомлений”, - це одна з Шевченкових варіацій на цю тему”.
Євген Сверстюк
Слово „псалом” з грецької перекладається як „пісня”. Псалми - це пісні релігійного змісту, зібрані в Псалтирі (одній із книг Біблії). За легендою, їхнім автором був цар Давид. В українській традиції саме псалми стали джерелом „духовних віршів”. Псалми переспівувалися в авторській поезії доби Бароко, широко використовувалися в літературі XVII ст. У новій українській літературі першим до переспівів цього джерела звернувся Т. Шевченко, адже пафос псалмів відповідав стилістичним шуканням поета, зокрема, для нього мала вагу наявність у них викривальних і волелюбних мотивів

Зробити аналіз вірша за критикою
Четвер-02.04.2020
Тема:Лірика Т.Шевченка арешту,заслання та після заслання."Доля"
Перевір себе Клацни на посилання: https://learningapps.org/9858950
Перегляньте відео
Автобіографічність у цих рядках незаперечна, але, зверніть увагу, Т. Шевченко в одному реченні говорить і від імені ліричного героя (у першій особі — «мене взяла»), і від себе (у третій особі — «і в школу хлопця одвела»). Можна сказати, що ліричний герой Т. Шевченка є його автопортретом.
Вірші «Доля», «Муза», «Слава» належать до медитативної лірики, адже в них поет (ліричний герой) роздумує над проблемами життя й смерті, побаченим, прожитим, над змістом свого існування.
Вивчити вірш напам`ять.У Classroom виконай завдання на оцінку.
Вівторок-31.03.2020
Тема:Поведінка, вчинки героїнь поем "Катерина" та "Наймичка" Т.Г. Шевченка
Опрацюйте слайда
Для оцінювання зробіть у Classroom завдання
Вівторок-17.03.2020
Тема:Тарас Шевченко "Катерина"
Автор – Тарас Шевченко
Рік написання – 1838
Жанр – соціально-побутова поема
Літературний рід: ліро-епос.
Тема “Катерина”: доля жінки-матері у тогочасному суспільстві.
Ідея “Катерина”: гнівний осуд панської розбещеності, співчуття жінці-матері, захист знедолених. Ідея вільного кохання.
Образи поеми “Катерина”: Катерина — образ України. Іван — образ байстрюка. Офіцер — негідник (в кульмінації).
Композиція: 5 розділів: звернення до дівчат-селянок; народження нешлюбного сина; прощання з батьками; поневіряння Катерини на чужині; зустріч із спокусником-офіцером і смерть Катерини Сюжет “Катерина”
Експозиція: пролог-звернення поета, в якому він застерігає дівчат не кохатися із москалями; кохання і розлучення Катерини з офіцером.
Зав’язка: Катерина за наказом батьків іде з рідної домівки
. Кульмінація: героїня зустрічається з москалем; вона накладає на себе руки.
Розв’язка: епілог — доля Івася-байстря, його випадкова зустріч з «батьком». Проблематика “Катерина” любов і страждання; батьки і діти; моральні закони тогочасного суспільства, їх порушення; честь і безвідповідальність; крах ілюзій
Зробити характеристику Катерини (письмово)
Четвер-19.03.2020
Тема:Тарас Шевченко "Наймичка"
Порівняльна характеристика Ганни та Катерини
ЗІграйте в КАХУТ-
Немає коментарів:
Дописати коментар